Alla inlägg under september 2008

Av Kristina hall nilsson - 28 september 2008 12:10

I Lördags var vi på bruksklubben. Vi körde sök! Gick ut ca, 25 m lika stort i omkrets, gömde 2 leksaker på olika ställen. O det gick riktigt bra. Skit nöjd med andra ord. Jaxi var bäst av alla.

Tror att våra spårrutor har gjort stor nytta!

Med nosen i marken, högt tempo gick hon ut o hämta första leksaken,kom till mig o visa, vi bytte mot en köttbulle, stoppa undan leksaken skicka ut henne i gen på sök, Jaxi, hon gick rakt ut nosen i marken och efter en liten stund kom hon tillbaka med saken, vi kampa, bytte sedan mot köttbulle "hon ville nog hellre behålla sitt läder" ha ha

Instruktören berömde Jaxi så! o jag är riktigt stolt över henne. 

körde frittfölj, inkallning, stanna kvar, platsläggning, o allt gick som smör i backen . Poletten hos Jaxi har landat.

en bra helg: Kram Kristina

Av Kristina hall nilsson - 22 september 2008 21:09

Ny vecka, nya träningstillfälle. Peter skall till bruksklubben i morgon "tis" med Jaxi. jag jobbar kväll!

Skall försöka öka kraven o träningstillfällena där jag kör lydnaden.


Just nu tror jag att jaxi kommit in i ngn tonårskris,, hon hittar på saker,

i kväll fick hon tag???? i en bit tapet som var så ROLIG att dra loss a" 10 cm lång 3cm bred.  

O vakta har hon börjat med ordentligt, ingen risk att hon skulle släppa in ngn här om vi inte skulle vara hemma.

 Ibland undrar jag om vi ger henne tillräckligt. Jaxi har liksom inget stopp. Hon är på 100% på mindre än 10 sek från sovande läge.

Men fördelarna är många, hon är glad, snabb, o lättlärd!  Tycker bara att det går långsamtmed kurserna. Man ska visst gå en förberedande kurs till innan man får gå lyd 1 Ja det blir nog bra, får ha lite mer is i magen bara.

Har inte så många träningstillfälle kvar slut den 7/10 sedan ingen ny kurs from våren 09.

Hur skall Vi/Jaxi klara det. Måste ha en plan känner jag!

Sasko bara hänger med, har inte fått så mkt motion förr! Långa promenader, o fullt sjå med att busa/uppfostra syrran. Men han är mkt piggare o gladare nu sen jaxi kom i huset.

Hur går det för er andra i J kullen? Om ngn är inne o läser, hur går det med träningen/ hur långt har ni kommit? Hur aktiv är er hund ? några tonårs fasoner? Stressade? Ja  även andra sniffers ägare till andra kullar får så gärna svara o berätta.

kram kristina o vovvarna.mat dax efter långpromenaden,,,


Av Kristina hall nilsson - 20 september 2008 14:19

Vilket väder! Vi har varit på långpromenad o vi har tjatat skall!

jag tycker att det gnäller mycket när vi tränar skall! hur gör man för att få ett rent o snyggt skall?

kram kristina


hej

Av Kristina hall nilsson - 16 september 2008 21:52

 I förmiddags gick vi "sasko/jaxi o jag" till olympia skogen ca 2.5 km bort, jogga ett varv och gick hem i gen.Jaxi behöver verkligen rastas ordentligt varje dag. (speciellt innan vi skall till bruksklubben) Hon har så mycket energi,phu. 

 Bäst är det när hon är rastad/fått jobba, då är Jaxi riktigt nöjd o mysig! 

I kväll har vi varit på brukshundklubben. Det var riktigt kul.

Jaxi var riktigt på G. Vi tränade inkallning med störning "boll" efter andra försöket och ett ordentlig NEJ gick det bra.

Vi tränade frittfölj med möte, gick bra.Vi tränade STANNA på olika sätt, gick oxå bra så med andra ord är jag super nöjd.  Nu sover som en stock under bordet!

Ha det så bra kram kristina

Av Kristina hall nilsson - 12 september 2008 10:09

Solen skiner o vi ska snart gå ut. Hoppas att matte tar med bollen för att jag tycker att det är så kul att jaga. Fast matte gillar inte när jag drar i väg efter kaniner o så. Ska försöka hålla mig till bollen så att inte matte blir så arg.

Annars har jag det bra,känner bara mig lite rastlös, matte har ju missat två veckor på kursen o jag har ju så mycket energi. Ja ibland får man ju gräva ett hål här o var på tomten så att man blir lite trött,, inget att rekomendera eftersom att matte o husse blir så tokiga!

kram Jaxi.hej

Av Kristina hall nilsson - 10 september 2008 19:28

Nöjd,, hann städa , var tvungen eftersom att jaxi grävt ytterligare ett hål i gräsmattan, dragit in ett par fina jordhögar samt kräkt upp gräs/jord som hon svalt,, på mattan!!  Jogga en runda" ca 2.5 km" Insett att jag måste börja träna på något sätt, hinner inte med att gå på ngt gym eller så, gick promenad med dogsen, träna lite med Jaxi o det gick bra.

Nu ska jag krypa upp i soffan o titta på Sverige/Ungern

kram kristina

Av Kristina hall nilsson - 9 september 2008 10:23

Phu,, tonårsmossa vad är värre än 13 årig skrikig, vresig, arg, arugant, bortskämd tonårsgrabb som tror att man bestämmer, bossar hemma???

Är av behov av psykologstöd, "hur hanterar man explosiva tonåringar?"

Sedan blev jag utskälld på jobbet igår,,,,, Ångest för det oxå.

Nej,, inte min vecka. Tur att jag kan snyfta ut hos mina vovvar i alla fall!

Förlåt syrran för bilden, men jag tyckte att du va fin! hade inget bättre.

sen behöver du inte alltid va snyggast, ha ha ha

kram till er alla  

Skapa flashcards