Alla inlägg under januari 2009

Av Kristina hall nilsson - 31 januari 2009 14:37

I går fm var jag på stan. Träffade min gamla moster, vilket inte är så ofta vi slog följe. In o ut i affärerna, jag fick köpt det jag skulle "till barnen"

Efteråt bjöd maggan mig på fika,, semla o kaffe, riktigt gott.

Jag funderar,,, hur kommer det sig att ens föräldrar inte har tid, kommer inte i håg när jag gick på stan med min egen mor, alla är så stressade nu förtiden,, jag oxå,, i bland. Det finns så många måsten så att man i bland glömmer bort att njuta av livet. O alla måsten skapar man ju själv.

Funderar, HUR KAN JAG ÄNDRA,, MÅSTEN? Är jag en sämre människa om allt bara får ta längre tid, om jag städar mindre, sover längre dricker ett glas vin en måndag kväll?

Ja nog med det!! Mannen som satt brevid oss på fiket,, en stilig karl börja prata med oss o han öppnade sitt hjärta,, han berättade att han inte hade så lång tid kvar att leva o det ända han ville var att få leva. Han hade två barn 25-28 år visste att han aldrig skulle få uppleva sina barnbarn, kanske inte i heller möta solens varma strålar till sommaren. O det ända han ville ha ut av livet var att få finnas till. Att få andas.

I natt jobbade jag, jag  var med och förlöste två fina pojkar ,

två nya liv till jorden vilken glädje!! 

Å så är livet. Den ena föds o den andra dör. En del lever, som inte vill leva!! andra vill leva men får inte leva. En del lever utan att njuta av det.

Hur gör du o jag?? njuter vi tillräckligt, eller bara rusar vi på? Gör vi små problem till stora världsproblem??? 


En sak är säkert i alla fall, jag tror vi hundägare tar oss tiden till reflektion när vi är ute i skog o mark, njuter av naturen, njuter av att vara hund ägare! HUND=HÄLSA ELLER HUR?

2009 ska jag städa mindre, Träna mer, sova mer, kanske ta ett extra glas vin då o då, vara mer närvarande med mina barn  O umgås mer med mina nära o kära.

kramar kristina



Av Kristina hall nilsson - 28 januari 2009 21:57

Ooo jag tycker det är kallt mörkt o fuktigt. Det är mörkt när man går upp, o det är mörkt vid 1630,, konstigt man blir deppig!!

Jag protesterar, vill ha VÅR.

Är jag ute,, klär jag på mig så jag liknar en michilin gubbe

Är jag inne,, så har jag filt raggsockar o jag bara fryser. Nä nu måste det snart hända ngt kul så man får upp humöret!!

Annars tränar jag lite fot, hit, kontakt med jaxi, det ska ju se bra ut i fria följet. kör ca 20 min om dagen efter långpromenaden Tycker dt drar ut på tiden med brukshundsklubben,, har inte hört ngt om kurs start till förberedande tävlings lyd 1 Det känns oxå deppigt


kramizar kristina sasko o jaxi


Av Kristina hall nilsson - 24 januari 2009 21:54

Hej

Är ledig i helgen,,så jävla skönt. typiskt soffeväder så där ska jag ta igen migI Har varit på födelsedags kalas hos systers pojke,, tiden går snabbt 7 år.

Jaxi fick följa med, vi tog en promenad dit ca 4-5 km så hon var rastad.

skötte sig riktigt bra bland alla barn o vuxna o syrrans golden. Kunde till och med  lägga sig ner  o vila bland allt! Hon har ju lätt för att bli spidad.

Vi ska snart krypa ner,, Jaxi o jag o där är hon inte spidad pecis, ha ha ha!

Husse får knappt plats

kramizar kristina jaxi o sasko

Av Kristina hall nilsson - 20 januari 2009 20:50

En liten promenad till affären. Har lärt Jaxi att  " bära " hon är riktigt stolt över sitt uppdrag. Kan dock inte låta henne bära ex bröd då hon har förmågan att mosa det som hon bär på! (har provat med lördagsbullarna, kan inte rekomenderas efter det ha ha ha)

kramar kristina o dogsen

Av Kristina hall nilsson - 20 januari 2009 20:35

Titta va duktig jag är som bär mattes kasse ända hem!

Kom nu,, nu går vi!


Vad väntar ni på?


kom nu då!!



seg

Av Kristina hall nilsson - 18 januari 2009 13:55

jobbat natt, sovit 4 tim. Kan inte sova med huset fullt av tonåringar!!

ska inte gör ngt speciellt i dag.

kramizar

Av Kristina hall nilsson - 16 januari 2009 11:01

Har städat hela huset, så nu är här fint i helgen. Jag går på natten i kväll, jobbar hela helgen.

ska snart gå en kissa bajsa runda med  dogsen. Peter få ta den längre rundan i dag.

ha en trevlig helg.

kramar från oss

Av Kristina hall nilsson - 15 januari 2009 20:41

Åkte till bruksklubben vid 17. Tor brukar vara en kväll då folk brukar träna.

ingen var där= ingen belysning på planen. så vi drog till stan och promenerade i norrahamnen i stället. Det blev miljöträning.TÅLAMODSKRÄVANDE SÅDAN!

Jaxi behöver det oxå, hon har så brottom framåt, har inte tid att kissa knappt. har förmågan att vara stressad, precis som att hon är rädd att missa ngt! Vill även gå först, före Sasko o husse. Börjar bli jä... trött på hennes dragande.

När vi tränar är hon ok,, men så fort jag släpper så tar hon nästan över.

ska man inte kunna gå en promenad lugnt o sansat undrar jag??

Hur går det för er andra?? Tips?? drar era hundar ?


Jag var mest sur  på Jaxi,  gjorde tyvärr några snabba bestämda ryck i kopplet. bara fot inget beröm,   om jag ger det så tror hon att hon lydigt färdigt o så får man börja om att sura igen.

Gör jag fel?  Hur korrgerar ni era schäfrar? MAN SER NOG ELAK UT NÄR MAN TAR TAG I SIN HUND O SEDAN DESSUTOM RYCKER I KOPPLET!

mvh kristina



Ovido - Quiz & Flashcards