Alla inlägg under mars 2009

Av Kristina hall nilsson - 25 mars 2009 19:31

 Har haft feber ett par dar, men börjar piggna till igen,,,, 

Så kom vi med lyd 1 på hbg bruksklubb alla jämna lö- sön - samt någon annan kväll i veckan,,,,, MEN

 eftersom att jag de närmsta 10 v jobbar natt alla jämna veckor kan jag ju hälsa goodbye till den kursen.

Fick då ett annat erbjudande ons 12-1430,,, kunde nästan gått  MEN  de flesta ons börjar jag 1330  so goodbye

Råådalenhar en kurs nu lyd 1 blandad med rally lydnad,, Ons 10-1230, dom är inte så för tävlingslydnad,, men kanske kunde det vara kul?? Inte riktigt vad jag tänkt.

men kanske jaxi skulle gilla det, o så får vi ju hålla igång med något.

väntar på svar.

tänkte då åka till hbg bruksklubbs fria träning torsdagar träna lite själv o ev hälsa på Åstorps bruks klubb Tis,, kanske kunde jag 

vara välkommen att bli medlem där i framtiden. så jessika o håkan jag kommer en kväll när ni är där.

kram kristina

Hej

Av Kristina hall nilsson - 23 mars 2009 10:48

Vi har det bra,, känner mig bara lite vår deppig just nu,, men men,,  letar kurs ngn stanns eftersom att vi inte hört ngt om att vi kommit med i hbg - bruksklubb.(LYD 1) Vet att det var kö dit.

Tränar lite själv,, men det blir inte samma sak. 

kram

Av Kristina hall nilsson - 18 mars 2009 21:05

Mentalbeskrivare: Maria Lundin. Helsingborgs BHK 090315.


1a, KONTAKT Hälsning (4) Tar kontakt själv eller besvarar kontaktbesök.

1b, KONTAKT Samarbete (3) Följer med, men är inte engagerad i testledaren.

1c, KONTAKT Hantering (3) Accepterar hantering.


2a, LEK Leklust (4) Startar snabbt, leker  aktivt.

2b, LEK Gripande (4) Griper direkt, med hela munnen.

2c, LEK Gripande och dragkamp (4) Griper direkt med hela munnen och drar emot tills testledaren släpper.


3a, FÖRFÖLJANDE (2) Startar men avbryter.

3b, GRIPANDE (1) nonchalerar föremålet.


4, AKTIVITET (5) oro under hela momentet.


5a, AVST.LEK INTRESSE  (4) Intresserad. Vill i väg. Enstaka startförsök.

5b, AVST. LEK HOT/AGG (1) Visar inga hotbeteenden.

5c, AVST.LEK NYFIKENHET (5) Går fram direkt till figuranten utan hjälp.

5d, AVST.LEK LEKSLUST (5) Griper direkt. Drar emot. Släpper inte.

5e, AVST.LEK SAMARBETE (4) Är aktiv med figuranten visar även intresse av passiv figurant.


6a, ÖVERRASKN.RÄDSLA (3) Gör undanmanöver utan att vända bort blicken.

6b, ÖVERASKN.HOT/AGG (1) Visar inga hotbeteenden.

6c, ÖVERASKN.NYFIKENHET (2) Går fram till overallen när föraren sitter på huk och talar till overallen.

6d, ÖVERASKN.KVARSTÅENDE RÄDSLA (1) Ingen tempoförändring eller undanmanöver.

6e, ÖVERASKN.KVARSTÅENDE INTRESSE (1) Visar inget intresse.


7a, LJUDKÄNSL.RÄDSLA (5) Flyr mer än 5 meter.

7b, LJUDKÄNSL.NYFIKENHET (4) Går fram till skramlet när föraren gått halva avståndet.

7c, LJUDKÄNSL.KVARSTÅENDE RÄDSLA (1) Ingen tempoförändring eller undanmanöver.

7d, LJUDKÄNSL.KVARSTÅENDE INTRESSE (1) Visar inget intresse.


8a, SPÖKEN HOT/AGG (3) Visar flera hotbeteenden.

8b, SPÖKEN KONTROLL (5) Kontrollerar och handlar mot båda spökena under hela momentet.

8c, SPÖKEN RÄDSLA (4) Uppehåller sig i huvudsak bakom föraren. Växlar mellan flyktstart och kontroll.

8d, SPÖKEN NYFIKENHET (3) Går fram till fig. när föraren står bredvid.

8e, SPÖKEN KONTAKTTAGANDE MED FIG. I SPÖKDRÄKT (4) Tar själv kontakt med figuranten.


9a, LEK2 (4) Startar snabbt, leker aktivt.

9b, LEK2 GRIPANDE (4) Griper direkt, med hela munen.


10 SKOTT (1) Visar ingen berördhet. Snabb kontroll och sedan helt oberörd.




 Tack jaffas matte o husse för att ni tog dessa bilderna!!!












MH

Av Kristina hall nilsson - 15 mars 2009 19:06

Med pirr i magen o stor förväntan har vi nu äntligen gjort MH.

Det gick bra,, fast det fanns väl något som jag kände att jag tror Jaxi skulle kunna göra  "bättre" får man säga så??? ex  hämta gripa kaninen, den va hon inte intreserad av?????  förvånad!!! Avvaktande,, drog sig lite undan vid överrallen som for upp,, men hon nosade o brydde inte sig om den till slut,, så jag ska vara nöjd!

Vid passitivitet,, gjorde jag nog henne lite mer på,,

jag tittade på henne hela tiden??? så hon förvänta sig nog att ngt skulle hända,, man ser ju inte sig själv! men jag fick tipset av Anders jo jos husse efteråt hur jag kan göra det bättre en annan gång.


Det var första gången jag genomförde ett sådant med mina hundar. Men det är nog så att det är första gången jag seriöst vill komma ngn värt med min hund. Andra hundar jag haft har varit lite loja "lata" inte haft den arbetskapasiteten som Jaxi.


Det var riktigt kul att träffa alla som var där,, Håkan o Jessika dom är ju bara så där goa o omtänksamma om alla. Deras föräldrar som lagade god lunch till oss Eva som gjorde ett fantastiskt jobb där ute i MH banan!

Det fanns inte en enda hund som inte älskade henne.

O sen alla J- hundarna dom bara är så jä... snygga  trevliga hundar.

Många kramar till er Kristina


Av Kristina hall nilsson - 11 mars 2009 22:03

Vi är jätte glada för Jaxi s  höftleds resultat!!

HD GRAD A   ED O  UA.

KRAMAR TILL ER ALLA

Kristina

Av Kristina hall nilsson - 7 mars 2009 15:10

Har varit i pålsjöskog med Peter o hundarna, gick o jogga om vartannat. Jaxi i lång lina, så tji fick hon när hon vid ett tillfälle försökte dra i väg. 

Hoppas att detta ska göra nytta, att korrigera direkt,inte ge henne en chans! själv börjar jag känna mig i form att snart korka upp vin flaskan inför melodi festivalen hi hi o på med danse skorna så klart hi hi

I kväll ska jag laga panerad sjötunga,(färdig panerade från frys disken) smörstekta potatisar, hollandissås o citron gott va!!!

trevlig helg massor av kramar till er!!!!!!!!!!!

hej

Av Kristina hall nilsson - 4 mars 2009 23:58

Väntar med spänning på svar från röntken.

Allt är bra annars,, hundarna fäller som f,,, men det håller objudna gäster borta,, så det gör ju inget. försöker få Jaxi att inte dra i väg efter diverse dofter,, för det gör hon,, behöver hjälp med detta!!

väntar spänt på  lyd 1 men enl ng instruktör på bruks klubben fanns det många i  kö,, så jag skall försöka tjata till mig en plats eftersom att Jaxi O jag VERKLIGEN behöver det,, annars måste jag vända mig till ng annan klubb!! jobbigt.

Ledig till helgen o det är MYCKET positivt kram kristina

Ovido - Quiz & Flashcards