Alla inlägg under juni 2009

Av Kristina hall nilsson - 27 juni 2009 11:38

Hej alla sniffers älskare

Solen skiner o jag är ledig, kan det bli bättre? I dag  får vi besök från Norrland, Emelie o Puma med en väninna ska ner till skåne för att hämta en liten valp. Så tjejerna vilar upp sig här innan färd hem igen på sön.

Vi ska träna hund, grilla i kväll o kanske ett glas rött och ett dopp i poolen

som vi precis fyllt för årets sommaraktiviteter.

122 djup 24 000 lit så ett kärringa dopp kan det bli.

ha det så bra,,,, fortsättning följer,,, kram

Av Kristina hall nilsson - 23 juni 2009 09:40

Träningen gick över förväntan. Jaxi låg kvar 2 min utan att gnälla.

Sedan gick vi hop två och två körde linförighet. hopp. ställande och apportbocken.

Det är hennes ingång som jag har problem med. hon hoppar på mig vid inkall.

Vi körde intensivt 1 timma, sedan kom instruktören o kolla hur långt vi kommit. Först gick det inte som jag ville, hon koncentrera sig inte, inga bra positioner, satte sig bakom,,, ja hon ville inte alls. Va trött. Så vi gick en promenad, tog kaffe paus, sedan gick det mycket bättre!

så med andra ord är vi start tävlings redo lyd 1

längtar,, kram kristina


 Min lilla älskling,,,,,


Av Kristina hall nilsson - 20 juni 2009 16:55

Hoppas ni haft en trevlig midsommar! Kramar från oss skåningar.




Av Kristina hall nilsson - 16 juni 2009 21:28

Ingen träning i går mån. Var på skolavslutning på kvällen med Simon.

Men har tränat lite i dag , lång promenad / stannade upp o körde lite lyd!

 Är ledig  nu till fre kväll 21 "jobbar natt" så jag ska även åka till klubben o köra lite!

kramar kristina 

Av Kristina hall nilsson - 14 juni 2009 22:27

Läger helg med 14 vuxna o lika många barn/tonåringar.

Fredagen började med att Peter fick riva ner innertaket/isoleringen pga regn som läckt in i vårt nya fina uterum. Vi har inte lagt yttertak ännu o med det regn/storm ovädret som rådde blev det så.

Peter stannade hemma o vi drog i väg,, eftersom det var jag som stod för lägrtet/planering o bokning var det bara att samla sig .

Som det har regnat o blåst,, men det stoppade inte oss från att paddla kanot, vandra o grilla.

Jaxi var med o herregud va toppad hon varit!

Men kul har hon haft.. Badat o busat, o jag är helt slut. Att vakta henne, för hon är ju väldigt påhittig ,,,,är som att ha hand om en halv skolklass.

Hon vill ju bara väl med barnen men i bland blir det lite häfftigt.

Tror att hon får stanna hemma nästa gång!

Imorgon är det kurs,, får se om vi hinner. Simon ska ha avslutning med klassen/föräldrar. ha det så länge kram kristina


Av Kristina hall nilsson - 9 juni 2009 21:25

Så kom jag igång med min egna träning o vad händer då?????

Ont i halsen o små risig,, nog ingen mening med att jag ska träna. Blir på ngt sätt alltid så?

Jag har trots regn o hals ont tränat en stund med mina ögon stenar.

Ökat kraven o minskat på gullet på appelplan. Jaxi är så lyhörd, så det är dax att ställa högre krav, inte låta henne tramsa, vara lite petig,, allt ska ju sitta perfect.

kramar

Av Kristina hall nilsson - 8 juni 2009 22:22

Hej

Jag har blivit en riktig måndags bloggare. Allt är bra, förutom att jag är lite rosslig i halsen.

Helgen har bestått av mycket vin,, o släkt kalas,, så med andra ord har jag inte hunnit träna så mycket. Men därimot har jag joggat 2 g  och

 Peter 1 g denna veckan med henne. Jaxi behöver göra av med sin överskottsenergi.

Träningen i dag gick bra,, het som en potatis är Jaxi. Måste träna position, vid inkallningarna samt vid hoppet. Tålamod tålamod.

Blir lite galen på hennes pipande,,,,,, Den gamle sköter sig, lugn o harmonisk, nybadad o allt.

ha det bäst så länge kramar kristina o vovarna



hej

Av Kristina hall nilsson - 1 juni 2009 22:28

Så va det sommar,, gud va jag längtar till semester,,, v 30,, bara att bita ihop, njuta nu o se framemot  v 3o- v 33.

I dag har jag varit på b- klubben o tränat och det så bra med min lilla snäcka. Sasko fick oxå en runda mot sin vilja på appelplan.

sedan blev det en grillad korv mm gott tyckte både jaxi o sasko!

Nu ska jag krypa ner i min säng,, seg efter 3 nätter på rad, o jag har bara sovit 4 tim i dag. Ledig i morgon tis. O då ska jag bara slappa.

kram 

Ovido - Quiz & Flashcards