Alla inlägg under augusti 2010

Av Kristina hall nilsson - 17 augusti 2010 22:38

så är man inne på sin 4 e vecka efter  semestern phu,,, Men ångan har man fått upp o det känns ju bra. Jag har i alla fall ett jobb att gå till som jag tycker om.  

Jaxi o jag har faktiskt varit flitiga med att träna, Vi tränar nästan varje dag. På promenaden, i trädgården på bruksklubben i köket ja ng varje dag. Det är så kul att ha en hund som ÄLSKAR att göra saker med matte :)

 Jag tränar bara max 2 moment åt gången. Nu lägger jag vikt på inkall, hopp över hindret, apporten linförigheten, vi jobbar på Lyd 2 moment. Många moment har vi nytta av i brukset- Appelen. o vidare så klart.


I morgon Äntligen ska vi i sök gruppen träna Har stått still m söket sedan i början på sommaren. Får se hur det går. Funderade nästan på att byta ut söket mot spår eller ng annat, man är väldig beroende av sin grupp o träningen tar lång tid! Vi får se hur det går i morgon  


Sänker ribban o tar det lugnt, ska lära in momenten i lugn o ro

men sedan 2011 så ska vi ut o ta 2 an samt appellen o påbörja 3 an lyd o vidare m brukset. Skulle vara så coolt att nå Eliten.

Funderar oxå på att gå vidare med hunderiet o utbilda mig till instruktör. Skulle vara kul att läsa hund. Ja o hjälpa andra med deras hundar.

Vi får se.


Annars är jag i full gång med att planera vår dotters 18 års fest ska göra buffe,, kall skuret kött,  kyckling o lax, skaldjurs sallad pot sallad mmmm,

o hemgjord sagria, en härlig avslutning på sommaren.

ha det så länge,,,,

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards