Alla inlägg under september 2008

Av Kristina hall nilsson - 7 september 2008 21:48

En fin helg med mycket sol,, o jag har varit ledig så skönt!! Men söndagsångesten gör sig påmind och man har ännu en vecka framför sig att bita i! Ingen rolig sådan,,, jobbar mån-tis går på fre kväll -jobbar två nätter, hela helgen!!!! "missar en träning till med Jaxi" och det är inte kul, Peter kan inte hoppa in för det är ju klart att det skall vara föräldramöte samma dag/tid på tis. Hoppas att jag kunde byta bort min kväll på tis!

Denna helgen har jag tränat med Jaxi O sasko. Spåret gick inte så bra! jag la ca 10 m avsluta med ruta, Peter filma oss o det såg inte klokt ut, så jag tänker inte lägga ut det här precis. Backar tillbaka till ruta! Jaxi har så bråttom och jag har svårt att hålla gen, hon är så sablans stark.

Sedan har Jag o Peter varit på bio- mamma mia, så söt film, värmer en smula om hjärtat, Peter tyckte att det var tjej film, han vill ha mer bblloodd o ssppäänniinngg. Så jag tror att han blunda till då o då!

Efter bion tog vi några öl på hamnpaviljongen o då var det mer fart på honom,,,minsann.

Idag har jag haft lite ont i håret, tål inte att vara ute så länge längre,är det åldern kanske,, inte 20 längre snyft!!


O sedan har jag lite tråkigheter i min släkt vill göra en speciell hälsning här till min lilla syster Katja för jag vet att du är på min blogg! Heja dig du vet att jag älskar dig.

Ha en underbar vecka alla som läser min blogg,, njut av dagen

kram kristina

hej

Av Kristina hall nilsson - 4 september 2008 10:00

Har inte haft tid att blogga på ett par dagar! Just nu bara jobbar jag. Men till helgen är jag ledig o det skall bli så skönt.

Träningen med Jaxi går framåt, vi skyndar långsamt. Allt vi lär oss skall sitta som sten innan vi går vidare. Denna veckan har jag bara tränat en liten stund varje dag, missade hundkursen i tis pga jobb o Peter kunde inte hoppa in i mitt ställe. Så i helgen då jag är ledig får jag ta igen det!

DETTA SKALL JAXI KUNNA INNAN TÄVLINGSLYD1:

ALLMÄNLYDNAD

Kvar sittande med störning 1-2 min.

möte med hundar på naturstig. "utan att dra eller skälla i kopplet"

sitta tyst i bil med störning ca 5 meter utanför.

Gå fint vid sidan eller lite bakom." med kontakt med förare"

Hantering/visitation.

Inkallande utan störning."hunden skall sitta rätt vid sidan" 

Inkallande med störning.

Stopp kommando.

Passivitetskontroll.

Nosaktiering.

Valfritt moment. "i vårt fall skall"

Kursen avslutas med tävling o gissa om vi vill vinna!!! HA HA HA MINA ÄLSKLINGAR O JAG


Av Kristina hall nilsson - 4 september 2008 09:31

visst är han snygg, min myspropp

Av Kristina hall nilsson - 4 september 2008 09:25

Min lilla tjej är nu 10 mån.


Ovido - Quiz & Flashcards