Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Kristina hall nilsson - 10 februari 2009 11:34

Ja,, va inne o läste på unghund, o då  så stod det att mellan 15-22 mån

är unghunden i moppe åldern.

Inlärningen svajar, hunden gör lite som den vill!! JA KAN MAN SÄGA  o i denna period ska man vara lite försiktig, inte ställa nya högre krav,JOBBIGT utan låta hunden öva på det som den kan. MEN INTE ATT STICKA I VÄG EFTER SPÅR EX KANIN SOM JAXI TROR ATT HON SALL GÖRA!!

Jaxi är i allafall skit jobbig, härom dagen kändes det som,, jag kommer aldrig få rätt på denna hund. Hon har SÅ MYCKET ENERGI så jag är ibland helt slut. Koppel promenaderna är jobbigast, hon vill bara framåt, framåt, brottom brottom, hon drar o jag kräver gå fint brevid, Fot använder jag när det är träning o jag kräver verkligen snygg linförighet. Fot går bra korta stunder! inte på långpromenaden. 

O mycket avlastning får jag inte,, för ingen annan här hemma kan hund som jag! Peter gillar att gå långrundor men har inte intresset för lydnad o träning. 

kom gärna med förslag!!

kram kristina


Ovido - Quiz & Flashcards