Direktlänk till inlägg 14 november 2008

spår

Av Kristina hall nilsson - 14 november 2008 18:48

Så va det dax med privat kursen i spår! Allt gick mycket bra och det var väldigt givande. Monica "instruktören" är mycket tydlig i hur man skall göra för att lära ut på ett bra sätt.

Efter genomgång om hur jag skulle bete mig. startade vi. Jag fick inte korriera, säga nej eller nämna hennes namn. Tyst o stilla gick vi mot skogen

"bruksklubbens mark i Laröd" Jaxi va på G drog som attans o jag fick bita i hop.

Fick som sagt inte korrigera.

När vi kom ut tog Monica kontakt med Jaxi genom att visa henne godisburken

"men kassler" Monika gick sedan ut satte sig ner mot hunden, greja lite i jorden, gick vidare ca 50 m ut, gömde burken med godis bitar på locket under ngr löv lämnade sedan spåret! Jaxi skällde drog o slet i kopplet, ville bara efter, ut i spåret. Jaxi fattade galoppen direkt tog upp spåret på en gång.

Jag var tyst hela tiden, bara smekningar över ryggen.

Vi höll på i 2 timmar. Mina armar är förlamade. Men vi har lärt oss mycket.

O kul va det.

Min läxa är att göra sådana spår.

Hemma skulle jag träna henne att hålla sök pinnar " apporter" hon skulle inte få bära runt dem, bara att få henne att tycka dom är spännande o hemliga skatter.

så det ska vi göra!!!

Väl hemma gick jag med sasko 2 tim i jordbodalen. Jaxi fick stanna hemma!

så jag har fått mycket motion i dag.

Kram Kristina

 
 
Filippa

Filippa

14 november 2008 19:54

Hej!

Kul att ni har börjat spåra! Irra o jag tränar spår i Hässleholm... :)

Jag har utmanat dig! *ler*
Kolla på min blogg...

Hoppas vi ses snart! :)

Kramar

http://denvilda.bloggagratis.se

 
Jo-Jo

Jo-Jo

15 november 2008 17:11

Hallå syrran.. Jag fick tillbaka mina röntgenresultat igår...:( Kraftiga pålagringar i armbågarna med en 3a som resultat.
Sämre kan det inte bli...:(

http://andersdahl.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

18 november 2008 14:03

Hej! Tack för grattiset.
Jag börjar känna mig rätt nöjd med hemsidan nu. Det är jobbigt att vara perfektionist ibland. Det blir ju ALDRIG klart :o/
Kul att det går framåt med spåret.
Ha det

http://www.puma.cybersite.se

 
Ingen bild

Martina

19 november 2008 13:09

Hej!

Spår är jätte kul att hålla på med. Att se hundarna arbeta är häftigt.
Jaffa har så mycket enegi så något spår i veckan gör dom riktigt gott.

Hoppas att e bra Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina hall nilsson - 17 augusti 2010 22:38

så är man inne på sin 4 e vecka efter  semestern phu,,, Men ångan har man fått upp o det känns ju bra. Jag har i alla fall ett jobb att gå till som jag tycker om.   Jaxi o jag har faktiskt varit flitiga med att träna, Vi tränar nästan varje dag. På...

Av Kristina hall nilsson - 30 juli 2010 00:47

Vad har vi gjort? Semester härligt, både vi och hundarna har njutit! Lite för varmt för att jobba tycker jag att det har varit här nere i skåne. V har tagit vara på kvällarna, bara kissa bajsa rundor i värmen. Husse o matte har tagit siesta och på kv...

Av Kristina hall nilsson - 13 juli 2010 12:04

Vi njuter verkligen av vår semester. Att bara vara hemma o inte göra något- gött. Hundarna tycker det är för varmt, vatten slangen är nära till hands och det blir ett par duschar om dagen. Jaxi o jag tränade i tis, ja en vecka sedan i dag. Ja,,, ...

Av Kristina hall nilsson - 6 juli 2010 09:59

Semester,,, oj vad härligt! Har varit på Gotland- Visby en vecka. Måste säga att jag är helt kär i den lilla ön. Vi bodde innanför ringmurarna, små söta hus med doftande underbart vackra roser. Kullerstens gator som slingrar sig mellan husen. Masso...

hej

Av Kristina hall nilsson - 20 juni 2010 12:52

Gud va längesedan jag skrev här! Varför??? lite dåligt med besök här o sedan har man ju bytt ut skrivandet till facebook. Vad har hänt sedan sist? Förutom en massa jobb och renovering här hemma har jag och jaxi har tränat en del och är glada över a...

Ovido - Quiz & Flashcards