Alla inlägg under november 2008

hej

Av Kristina hall nilsson - 3 november 2008 19:51

Härligt väder,, vi har varit på stranden, Både Jaxi o Sasko badade.

Bilder kommer.

Tack Jaffas matte för att du påminde mig om att vi har en födelsedags vovve,, hade jag glömt så nu skall jag bre en leverpastay macka åt Jaxi o eftersom att Sasko är bjuden på kalaset ska han oxå få en.

Kul att mina tips kan komma fler till nytta "cola flaskan"

Ha det bäst ,,,,,

Hej

Av Kristina hall nilsson - 2 november 2008 19:32

 Efter jag vaknat till liv efter helgens natt tjänst så drog vi på oss mössa o vantar, sedan bar det i väg till Brucesskog.

Riktigt skönt inget folk ute, kl var 1630 o det började skymma en smula. Rundan blev längre än planerat. Det blev riktigt mörkt. O jag ska säga att jag hade inte gått den rundan utan mina hundar!! Det prassla och knacka lite här och där.

Hundarna fick syn på en rådjursfamilj!! OOO va mysigt synd att man inte fick jaga!!

Jag hade räknat med att Jaxi skulle sticka, så jag förberedde mig med en tom cola flaska med grus och små snenar i. När Jaxi la tassarna på ryggen fick hon flaskan efter sig. Det gilla hon inte! Sasko kan jag till 90% stoppa, det är så skönt med mogna, lugna ,harmoniska hundar. Men sasko har ju oxå snart haft 6 år på sig att bli så lydig.


Meningen är att jag skall bryta mönstret på Jaxi när hon sticker i väg. 

jag Kommer att jobba med detta en del då hon har börjat ta sina friheter i mellanåt.

Det ska räcka att hon hör ljudet av skrammlet med ett förstarkt nej.

O förhoppningsvis ska jag som ledare kunna stoppa henne i sånna situationer.

önska mig lycka till!! ha ha ha

kramar o hund pussar från Kristina Sasko O Jaxi

Ovido - Quiz & Flashcards