Alla inlägg den 6 april 2009

Av Kristina hall nilsson - 6 april 2009 10:04

I helgen har jag och en väninna varit i köpenhamn. Det har varit helt underbart.

Vi har läst kartan både på längden och på tvären, varit inne i små gränder o trillat ner på diverse pubbar.

Pratat med många olika människor, allt från klädsnobbar till människor som nog inte hade det så fett!

Trubbadurer som levde för dagen,, dvs det som dom lyckas sjunga in på gatan var deras levebröd den dagen.


Vi tog bussen ut till det omtalande kristiana, många sa att det var vackert där,  den egna staden i staden! Jag visste väl att det var mycket flower power där men,,,,

solen hade börjat gå ner, o gatomusikanterna började bytas ut mot uteliggare, vanligt folk alla med samma mål,, dom skulle köpa hach!!

Först fattade jag inget,, jag sa till min väninna, kolla dom säljer nog smycke där borta, ju närmre jag kom så insåg jag snabbt att man sålde hach.


Det tog inte långtid förrens två trevliga personer, kom fram o berättade om staden, dom sa vi var där på fel tid- kvällen!! men dom visade oss runt, bjöd på kristianas egna tillverkade öl, själv använde dom inga droger men var uppväxta i kristiana. Allt var så overkligt, lite skrämmande nu i efterhand, det kunde kanske vara farligt för oss där?? två blondiner, vad tänkte vi på??

Men jag har fått ett annat perspektiv på livet. Så kan man oxå leva!!!


Kristiana har egna skoler,vårdcentraler bibliotek,affärer. Dom vill sköta sig själv. Inte betala skatt leva fritt. Dom säljer bara ekologiskt har inga tillsattser i några prodkter. Dom röker hach om dom vill, säljer fritt???

Det springer hundar o katter . En annerlunda värld. 

Det var länge sedan jag kände mig så levande,, 

Nu är jag hemma i min värld,,

kramar kristina

Ovido - Quiz & Flashcards