Alla inlägg den 29 januari 2010

hej

Av Kristina hall nilsson - 29 januari 2010 23:41

Kanske har det blivit lite lugnare med jaxis jakt!!!! Vi mötte en katt o båda hundarna höll sig i chack ingen ballade ur, jag lyckades bromsa det beteendet. Det gäller att man gör det i tid,,,annars kan det vara försent  o då blir det som det blir!!

Har ju hänt att man ligger som ett sträck i luften eller på marken,, "fniss"  

Har oxå tränat på att hundarna ska  gå fint på samma sida, vänster.- använder bara fot i tränings/tävling dvs att jag tillåter att man går ett steg för mycket fram eller bak! underlättar när man går med bägge.   Ska träna mer på det även mitt i stan, åka buss och tåg. ska kunna ha med dem båda var och när som och det är jag som ska bestämma när det är lek, när man får gå fritt mm  det är mitt mål nu i vår,, förutom vår LP1 o träningen i sök/bruks! Men vi ska ta det lugna.har ju hela 2010 på oss igentligen. 

Jag jobbar i natt,, har en till framför mig,,,,

ha en underbar helg kristina o jaxi

Ta vara på din dag   

Ovido - Quiz & Flashcards