Alla inlägg under maj 2009

Av Kristina hall nilsson - 5 maj 2009 22:10

Hej alla glada människor

Träningen går framåt. Jaxi är SÅ sammarbetsvillig, på G. Vi är bäst i gruppen FNISS,, än så länge ska jag väl tillägga.

Just nu tränar vi på att hålla apportbocken "utan att tugga" o att släppa på komando,, utan att tramsa.

Fria följet ser bra ut, tränar på en snygg rak position.

Hon har lite svårt att vara passiv på plan. hon blir stressad av leksaker o godbitar bara biter, drar i jackfickan när vi står still. Så fortsättningsvis ska jag prova att bara belöna med rösten/ klapp o kel på plan, 

En godbit efter träningen  och avsluta med det!!

tänkte klicka in henne o ha det det som belöning!!!

Tips hur gör jag,,,kramar Kristina






Av Kristina hall nilsson - 1 maj 2009 16:43

Har i dag varit på bruksklubben och hjälpt till på lydanadstävling 1

Det var väldigt lärorikt att gå med domaren o lyssna på allas bedömning (11 hundar gick upp)

Har fått tips hur jag själv ska göra när det är dax att tävla lyd 1.

På efm tog jag Jaxi med mig på staden, massor av demostration. Poliser på häst, musik o liv o rörelse överallt. Det fixa Jaxi perfekt. Hon kunde koppla av, höll sig nära mig, gick fint i kopplet o brydde sig inte om andra hundar, hästar eller människor. Gud vad stolt jag är över henne. O vacker är hon oxå mmm jag tror jag är kkäärr i min hund!

Ska nu sova inför nattens arbete kram på er!!!

Kristina 0 Jaxi, sasko!

Ovido - Quiz & Flashcards