Alla inlägg den 14 november 2009

Av Kristina hall nilsson - 14 november 2009 22:43

snälla rara vad kul,, tack för all uppmuntran! Jag är stolt över min hund,det va jag innan oxå men tror att det lossnat för mig nu, inte lika nervös inför morgondagens tävling på söderåsen. Jag strävar efter lp 1 har börjat sök kurs så vi sattsar mot brukset sök/lyd till våren! En sak i taget så hittar vi vår plats, Tror även att Jaxi kan vara duktig i skyddet,, tar vi senare,,, Tyvärr blev vi inte filmade bara fotade, bilder kommer!!!! däremot blev vi flmade i förra tävlingen.den kunde jag visa, allt gick bra utom läggandet, där jag 0 ade, ställandet där hon gick ett par steg åt sidan!

kramiz

JAXI O KRISTINA HÖRS I MORGON,,,,,,,,,

    

Av Kristina hall nilsson - 14 november 2009 13:04

Tävlings never aa näää vem kan tro det???? Nä fy bubblan. Jag har sovit som en kratta Väl på plats landade jag. Mina Brukshundskompisar gav mig uppmuntaran o tips, Så jag landa,,, tom en cigg blev det.

Tack!

En liten tävling, vi var bara 5 hundar till 1 an så riktigt lugnt, tävlingen gick snabbt. tidigare på morgonen var det elit och tävlings lyd 2.

Hur gick det då? SKITBRAGlad 1 PLACERING/PLATS 176.5 Poäng vi fick fin rosett o en leksak. nu firar vi med winerbröd o kaffe.

Jaxi är fantastisk trots sin matte hahaha

plats läggning:9x3=27

tandvisning:10

linförighet9x4=36

läggande:8.5x2=17

inkall:9x3=27

ställande:8.5x3=25.5

apportering:8

hopp över hinder:8.5x2=17

helhetsintryck=9

 

Vi är väldigt, väldigt nöjda, vi  vet att vi har lite finlir om vi ska ha 10 or på allt!

men va gör väl det,,,,,, kram Jaxi o kristina.......

Ovido - Quiz & Flashcards