Alla inlägg den 21 november 2009

Av Kristina hall nilsson - 21 november 2009 23:58

Ja vi har jobbat med miljöträning kan man säga! Ryktet  om mig på Sofieberg är nog hund nörd,, eller det börjar nog att slå över!

Eftersom att Jaxi på täv, lyd 1  andra dagen,, då hon blev distraherad av mycket folk o hundar, samt trafiken som löpte precis vid apell planen har vi tränat mitt i smeten! Utanför vår konsum butik, mycket folk, bussgata och en spel o tobak kiosk. Där körde jag linförighet, inkall platsläggning i 10 min. Vi fick publik!! O jag förklarade att vi bara miljö tränar. Kiosk ägaren ville hyra in oss att vakta hans kiosk nattetid, då dom haft inbrott 2 helger på rad.

Ha ha KOSTAR,,,,,

Vi tackade nej.

Idag efter jag vaknat efter mitt natt pass lockade jag med Peter till skogen, vad jag inte berättade var att jag tänkte gömma honom, så att Jaxi kunde träna sök.Skrattande

 Så efter en promenad på 1 timma, fick Peter krypa in ibland granarna, tycker inte att det är lika inspererande som jag hahaha.Tyst

Hur gick det då nja,,, Jaxi skallade väldigt mesigt,, ska ju få henne att skälla, o belöna med godis tills jag kommer fram för att möta upp o berömma "o vad duktig, vad hittade du" Men hon ville nog inte skälla på husse,, o husse vet inte riktigt HUR han skulle hettsa henne till det!!

Har bara tränat på hur man hettsar sin fru hahaSkrikandes

Vår sök instruktör Bernt vill få henne att gå på med sök rulle i stället, för att slippa gnäll skall! Jag vill gärna få henne till att skalla ordentligt eftersom att vi kan få nytta av det i skyddet. 

Sitter nu på jobbet,,,snart är denna natten oxå gjord,,

då är det bara en kvarKyss sedan kan jag ju lägga mer tid på mina älsklingar!!! Ja Peter o barnen är inräknade,,, hahaha   

KRAMIZ

Ovido - Quiz & Flashcards