Alla inlägg under oktober 2008

Av Kristina hall nilsson - 6 oktober 2008 20:04

 Här är sniffers Janze "PUMA" En snygg,trevlig tik. Tack för Jaxi kom till

Av Kristina hall nilsson - 6 oktober 2008 19:49

Omar


Omar

Visst är Omar cool? Jaxi är sin pappa upp i dagen, samma färg,,,

hej

Av Kristina hall nilsson - 5 oktober 2008 14:06

Hej alla trevliga människor! Hoppas ni har det bra. Själv gör vi inte ett skit! Det regnar och blåser, känns inte motiverat att gå ut. Igentligen borde jag ta mig i kragen, dra på regnstället o gå ut o träna. Jaxi o jag har som sagt avslutningsprov på kursen på Tis. Hoppas att det blir bättre väder senare i efm så kanske vi manar oss i väg ut en stund.

kram kristina

ps gå in på youtube på jaxi, vi har lagt ut två filmer på oss som vi ville bogga hit. Men jag vet inte hur.....

Av Kristina hall nilsson - 1 oktober 2008 22:43

Herregud vad tiden går fort! Löven har börjat falla och mössan o vantarna har åkt fram, speciellt efter gårdagens träning på bruksklubben (19-21)

Vi stod mycket stilla i går! Varje hundförare skulle gå ut o in (i mellan) varje hund o hundförare  utan att hundarna fick ta kontakt med varann. Både i koppel och utan koppel.

Det var jobbigast att stå still, jobba på att hunden ska tycka du är roligare än alla hundar som susar förbi!

Vi hade inkallning mellan varandra i cirkeln. Jaxi är så häfftig i inkallning, hon har en sånt tempo så man undrar "kommer hon välta mig den här gången"  Inkallning med två retningar, två retliga instruktörer med bollar!!! Jaxi bara susade förbi till MIG

Det som vi däremot måste jobba på är jakt instinkten. Jaxi gör lite utfall på dom andra hundarna i deras inkallning. Hon vill gärna springa i kapp/jaga.

Har också förmågan att hoppa på mig när hon tycker det är tråkigt, ex när vi står stilla o inte gör något. sålänge VI jobbar gör något är hon koncentrerad.

Fick tips av min instruktör att jag skall använda två bollar. Kasta i väg den ena, stoppa henne med hit/stanna eller nej, "har inte bestämt mig" har ni tips??? när hon vänder avslutar det hon gör  kommer mot mig skall jag kasta den andra bollen bakom mig, belöna att hon får ta den.

Så skall jag träna upp kontrollen över detta.


En av tjejerna som har en annan schäfer i gruppen/bruksklubben, säger att jaxi gör hennes hund nervös, så hunden är rädd att stå nära oss i cirklen! TRÖTTA MIG, måttligt irriterad över att vissa förstärker hundars rädslor o gör dem mera osäkra med en massa pjoskande. Å står vi nära jaxi blir du lite nervös gumman. Jag nästan kokade över. Skulle nog inte klara av att vara instruktör!!  Jaxi har aldig gjort hennes hund något, bara jagat henne vid ett tillfälle i valp kursen, maj månad! O jaxi ville bara leka då,,, Men

 hunar är som ens barn, skit jobbigt att höra sånt.

På tis 7/10 har vi avslutnings prov. NERVÖST

KRAM :KRISTINA 

Ovido - Quiz & Flashcards