Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Kristina hall nilsson - 11 oktober 2009 14:26

Ja så kan man säga! Tävlingen gick sådär. Jag är besviken,, men inte på Jaxi utan på domaren som inte tycktes gilla schäfrar.Rynkar på näsan

Platsläggandet- en hund går uoo o springer, en annan sätter sig upp, en 3 e piper ett billarm tjuter o jaxi blir orolig piper men ligger kvar. 8 p

Läggandet under gång, uppfattar hon inte vad jag säger, jag går vidare o sägger ligg en gång till. Jaxi lägger sig, stannar kvar som hon ska 0 pRynkar på näsan

Linförigheten känns bra,, hon tränger lite,, men vi har fin kontakt hela vägen 8 p

ställandet gick bra, tyckte jag,, hon tar ett litet steg med bak åt sidan, men hon stannar 6 p ???

Hopp över hinder gick bra tyckte jag,,, 7,5 p med motivering pip???? håller inte med pep av glädje när momentet är slut.Obestämd

Helhets intryck pissiga 7.5 poäng. hunden följer hela tiden, gör någon liten miss är glad o sammarbetsvillig.

Till skillnad från en annan hund som nollar de flesta momenten, flippar ut och får 6 i helhetsintryck

säger bara ????

men vi ska vara nöjda,, första tävlingen,, går bättre nästa gångSkrattande

Totalt 145.5 poäng av 200 möjliga

sammanställning:

platsläggandet 3*8= 24

tandvisning 1*9= 9

Linförighet 4*9=36

läggandet =0

inkallande 3*9= 27

ställandet 3*6=18

aportering 1*9=9

Hopp över hinder 2*7.5 p=15

helhetsintryck 7.5


kram kristina

Ovido - Quiz & Flashcards